Dnia
17 kwietnia 2012 na Gali Finałowej VI edycji konkursu Rhymes and Songs
Festival,
czyli
Ogólnopolskiego Konkursu Wierszy i Piosenek Tematycznych w Języku Obcym:
angielskim,
niemieckim, włoskim, francuskim, rosyjskim i hiszpańskim:
Konkurs przebiegał pod honorowym patronatem: Pani
Prezydent m. st. Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, Mazowieckiego Kuratora
Oświaty Pana Karola Semika, Goethe-Institut Warschau, US Embassy Poland
(Ambasady USA w Polsce), Österreichischen
Botschaft Warschau (Ambasady Austrii w Polsce) i Consejería de Educación de Embajada de España en Polonia, przy
wsparciu Instytutu Cervantesa, Centrum Komunikacji Społecznej, Centrum
Informacji Europejskiej MSZ, FRSE oraz księgarni i wydawnictw językowych.
Tegoroczni laureaci zaprezentowali swoje występy i
odebrali nagrody i gratulacje z rąk gości honorowych:
Od
lewej: Doradca metod. Wydawnictwa Macmillan – Pani Marta Kobalczyk, Doradca
Fundacji Rozwoju Edukacji – Pani Weronika Skaczkowska, Doradca metod.
Wydawnictwa Oxford University Press i Polanglo, Kierownik Księgarni Omnibus –
Pani Ewa Dudkowska, Naczelnik Wydziału Edukacji i Kultury Dzielnicy Targówek
- Pani Katarzyna Majdura, Zastępca
Burmistrza Dzielnicy Targówek - Pan
Sławomir Antonik, Pani Teresa Garcia -
koordynator Działu Nauczania Dzieci w Instytucie Cervantesa i Pan Manuel Hermes
de
Konkurs, organizowany już po raz szósty przebiega w trzech kategoriach
wiekowych: szkoły podstawowe - klasy 0–III i IV– VI oraz gimnazja – klasy
I-III. Uczniowie (pojedynczo lub grupowo) prezentują dowolny max.5 minutowy
utwór (wiersz, piosenkę, skecze, dialogi
lub krótką formę teatralną). Ocenie podlegają: bogactwo leksykalne, intonacja,
artykulacja, płynność wypowiedzi oraz efekty specjalne, oddające nastrój
prezentowanego utworu.
Po eliminacjach wewnątrzszkolnych, do Superfinału zgłoszono 355
uczniów z 23 placówek: przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, którzy
prezentowali swoje utwory w języku angielskim, niemieckim, francuskim,
włoskim, rosyjskim i hiszpańskim. Przesłuchania finałowe odbyły się
7.03.2012. Komisja Oceniająca Przesłuchania Finałowe: Ks Charles Vianney Tanke, Pani Dagmara
Sobczyk CIE MSZ, Pani Ewa Piotrowska redaktor wyd Macmillan, Pani Krystyna Kancewicz-Sokołowskiej, Pani
Małgorzata Bajorek – doradcy metodyczni ds j. obcych dla Warszawy, Pani Karolina Wilk – doradca Oxford
University Press, Pani Sandra Grzeszek - Goethe-Institut, Pani Teresa Garcia
Muruais – Instytut Cervantesa, Pani Marta Widz- Centrum Komunikacji Społecznej:
Najważniejszym celem konkursu jest
motywować i wspierać naszych uczestników do zabawy językiem obcym i
zachęcenie ich do dalszej nauki. Podczas Gali Finałowej, przedstawiciele
instytucji patronujących konkursowi zachęcali w swoich przemówieniach do nauki
języków obcych i wykorzystywania języka obcego od najmłodszych lat:
Jest to konkurs, w którym przyznawane jest bardzo dużo nagród. Choć nie
wszyscy zajmują czołowe miejsca, bo nie jest to możliwe, jurorzy przyznali bardzo wiele wyróżnień. Wyróżnienia te często
wykraczały poza oceniane kryteria, tj. wymowę, intonację, bogactwo leksykalne
czy płynność wypowiedzi. Przyznano wyróżnienia za np. oryginalność wykonania,
kreatywność, ciekawą aranżację, czy wielojęzyczność, gdyż promujemy te dzieci i
szkoły, które starają się występować w kilku językach. Wyróżnienia przyznano
także dla nauczycieli przygotowujących uczniów:
Przyznano dyplomy uczestnictwa z wyrazami uznania za wielojęzyczność
prezentowanych utworów i dyplomy finalistów dla Szkoły Podstawowej w
Głoskowie oraz Gimnazjum Nr 58 w Warszawie, dyplomy finalistów i dyplomy
uczestnictwa dla Szkoły Podstawowej Nr 298, Szkoły Podstawowej Nr 319 w Warszawie,
Szkoły Podstawowej Nr 312 w Warszawie, Szkoły Podstawowej Nr 275 w Warszawie,
Szkoły Językowej Sunny Times School i Młodzieżowego
Domu Kultury w Aleksandrowie Łódzkim.
W kategorii 0 – przedszkola i
kategorii klas 1-3 szkoły podstawowej przyznano:
I miejsce - zespół z Przedszkola Nr 18 w Warszawie za program w języku
angielskim z elementami j. włoskiego, francuskiego i niemieckiego oraz
wyróżnienie dla nauczycieli przygotowujących uczniów: Pani Marty Bukowskiej,
Pani Marty Pokory, Pani Bogusławy Węclewskiej
I miejsce – zespół ze Szkoły Podstawowej Nr 114 z Oddz.Integr. w Warszawie
za program w języku angielskim z elementami j. hiszpańskiego, włoskiego,
francuskiego i niemieckiego oraz wyróżnienie dla nauczyciela przygotowującego
uczniów: Pani Doroty Walczuk. SP 114 otrzymuje także Dyplom uczestnictwa z
wyrazami uznania za wielojęzyczność prezentowanych utworów.
II miejsce: zespół z Przedszkola Nr 18 w Warszawie za program w języku
angielskim i hiszpańskim z elementami j. włoskiego, francuskiego i
niemieckiego niemieckiego oraz wyróżnienie dla nauczycieli: Pani Barbary Grodzickiej,
Pani Barbary Kołakowskiej, Przedszkole Nr 18 otrzymuje także Dyplom
uczestnictwa z wyrazami uznania za wielojęzyczność prezentowanych utworów
II miejsce - zespół z Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Tęczowy Ogród za
program w języku angielskim. Gratulacje i podziękowania dla nauczycieli.
Opiekunowie uczniów, to: Pani Martyna Cegiełka, Pani Ewa Mach, Pani
Tatiana Machowska. Szkoła otrzymuje także Dyplom uczestnictwa z wyrazami
uznania za wielojęzyczność prezentowanych utworów
III miejsce – Filip i Oskar Formella ze Szkoły Podstawowej Nr 322 w
Warszawie za program w języku niemieckim i angielskim. Gratulacje i
podziękowania dla nauczyciela, Pani Katarzyny Kwiecińskiej. Szkoła otrzymuje
także Dyplom uczestnictwa z wyrazami uznania za wielojęzyczność
prezentowanych utworów.
Wyróżnienia:
- Maksymilian Modzelewski z Niepublicznej Szkoły Podstawowej Nr 47 za program w języku angielskim. Szkoła
otrzymuje także Dyplom uczestnictwa z wyrazami uznania za wielojęzyczność
prezentowanych utworów. Gratulacje i podziękowania dla nauczycieli,
opiekunowie uczniów, to: Pani
Olga Korczak, Pani Mariola Ozimek, Pan Tomasz Perzyna, Pani Anna Zbytniewska,
Pan Michał Siwczyk, Pani Elżbieta Borowiec.
- Maciej Kamela ze Szkoły Podstawowej Nr 114 z Oddz.Integr. w Warszawie za
program w j. angielskim. Gratulacje i podziękowania dla nauczyciela
przygotowującego uczniów do konkursu: Pani Darii Madej
- Zuzanna Jaros, Dominika Dawidowicz, Igor Mazurek ze Szkoły Podstawowej Nr
42 z Oddz.Integr. w Warszawie za program w języku angielskim. Gratulacje
i podziękowania dla nauczycieli przygotowujących uczniów do konkursu:
Pani Helena Pawluk, Pani Anna Milej, Pani Irena Szeliga
kategoria klas 4-6 szkoły podstawowej
I miejsce - zespół ze Szkoły Podstawowej w Sułkowicach za program w języku
rosyjskim oraz wyróżnienie dla nauczyciela przygotowującego uczniów:
Pani Doroty Jasiak.
II miejsce – uczniowie z Zespołu Szkół Nr 43 w Warszawie za program w j.
angielskim oraz wyróżnienie dla nauczycieli przygotowujących uczniów: Pani
Agnieszki Sarosiek, Pani Elżbiety Pawlak. Zespół Szkół Nr 43 otrzymuje także
Dyplom uczestnictwa z wyrazami uznania za wielojęzyczność prezentowanych
utworów.
III miejsce – Weronika Klimaszewska ze Szkoły Podstawowej Nr 42 z
Oddziałami Integracyjnymi za program w języku francuskim i angielskim. Gratulacje
i podziękowania dla nauczyciela przygotowującego: Pana Roberta Gierejko.
Wyróżnienia:
Zespół uczniów ze Specjalnej Szkoły Podstawowej Nr 147 w Warszawie za program
w języku angielskim. Gratulacje i podziękowania dla nauczyciela: Pani
Alicji Markowskiej
Oliwia Frymus, Dawid Sołtys ze Szkoły Podstawowej Nr 277 w Warszawie za program w języku angielskim oraz Maria
Tyszecka ze Szkoły Podstawowej Nr 277 w Warszawie za program w języku francuskim. Gratulacje
i podziękowania dla nauczycieli: Pani Pauliny Kruszewskiej, Pani Beaty
Paziewskiej, Pani Anny Dobrzyńskiej. Szkoła otrzymuje także Dyplom
uczestnictwa z wyrazami uznania za wielojęzyczność prezentowanych utworów.
Robert Ropiecki, Katarzyna Szwed ze Szkoły Podstawowej Nr 42 z Oddz.Integr.
w Warszawie – program w języku
hiszpańskim z elementami j. angielskiego, czeskiego, włoskiego, francuskiego
i niemieckiego oraz Jakub Kasprzak, Piotr Sołdaj, Karol Wiliński ze
Szkoły Podstawowej Nr 42 z Oddz.Integr. w Warszawie – program w języku angielskim: Gratulacje
i podziękowania dla nauczycieli przygotowujących uczniów do konkursu: Pani Ewy
Wódkowskiej i Pana Roberta Gierejko. Szkoła otrzymuje także Dyplom
uczestnictwa z wyrazami uznania za wielojęzyczność prezentowanych utworów.
Filip Kucharski ze Szkoły Podstawowej Nr 135 za program w języku niemieckim
oraz wyróżnienie dla nauczyciela przygotowującego uczniów: Pani Magdalena
Górka
kategoria klas 1-3 Gimnazjum:
I miejsce - Mateusz Kudła, Przemysław Kozera z Gimnazjum w Chynowie za
program w j. rosyjskim przygotowany pod kierunkiem Pani Doroty Jasiak.
II miejsce - zespół z Gimnazjum 81 w Warszawie za program w języku
angielskim oraz wyróżnienie dla nauczyciela przygotowującego uczniów: Pani
Magdaleny Szpryngier.
III miejsce Krzysztof Górka, Sylwia Jadczak, Mikołaj Walczak, Angelika
Usarek z Gimnazjum Nr 29 w Warszawie za program w j. niemieckim
przygotowany pod kierunkiem Pani Magdaleny Górka.
Wyróżnienia:
Alicja Kasprowicz ze Społecznego Gimnazjum w Pruszkowie za program w j. angielskim. Gratulacje
i podziękowania dla nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu: Pani
Katarzyny Paczkowskiej
Anna Pych, Julia Woronowicz z Gimnazjum Nr 53 w Warszawie za program w j.
angielskim. program w j. angielskim. Gratulacje i podziękowania dla
nauczyciela: Pani Marzeny Tomankiewicz.
Przyznanie tak wielu nagród było możliwe dzięki
wielkiej hojności sponsorów: Biuro Promocji Miasta Urzędu Miasta Stołecznego
Warszawy, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Urząd Dzielnicy
Targówek, wydawnictwa: Langenscheidt, Pearson, WSiP, Macmillan, Oxford
University Press, Cambridge University Press oraz Księgarnia Omnibus, Ambasada
USA, Instytut Goethego, Wydział Edukacji Ambasady Hiszpanii i Instytut
Cervantesa, Centrum Informacji Europejskiej MSZ. Dzięki nagrodom dzieci będą
miały możliwość rozwijania swoich zdolności i zainteresowań językowych.
Za ogromną pomoc w organizacji SP 42 złożyła podziękowania także Księdzu Prałatowi Ryszardowi
Ladzińskiemu oraz Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, dla Pani Małgorzaty
Janaszek, Pani Weroniki Skaczkowskiej i dla Pani Anny Grabowskiej, koordynatora
Programu European Language Label.
Pani Dyrektor Anna Nadolska złożyła podziękowanie dla zespołu
koordynującego przebieg konkursu, dziękowała także rodzicom uczniów za
ufundowanie poczęstunku dla uczestników konkursu podczas przesłuchań finałowych
oraz zespołowi uczniów, którzy byli współorganizatorami konkursu, i którzy
co roku starannie przygotowują własnoręcznie wykonane gadżety pamiątkowe i
dbają o dobrą atmosferę podczas trwania konkursu..