Podsumowanie realizacji VII Rhymes and Songs Festival,

czyli Ogólnopolskiego Konkursu Wierszy i Piosenek Tematycznych w Języku Obcym:

 

Dnia 15 maja 2013 odbyła się Gala Finałowa VII Rhymes and Songs Festival,

czyli Ogólnopolskiego Konkursu Wierszy i Piosenek Tematycznych w Języku Obcym: hiszpańskim, niemieckim, angielskim, włoskim, rosyjskim i francuskim.

 

Konkurs przebiega pod honorowym patronatem: Pani Prezydent m. st. Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, Mazowieckiego Kuratora Oświaty Pana Karola Semika, Goethe-Institut Warschau, Österreichischen Botschaft Warschau, Consejería de Educación de Embajada de España en Polonia, przy wsparciu Instytutu Cervantesa, Biura Promocji Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Komunikacji Społecznej, Centrum Informacji Europejskiej MSZ, FRSE oraz wydawnictw i księgarni językowych. Wydawnictwo Języki Obce pod redakcją Pani Anny Grabowskiej, Koordynatora European Language Label Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji  objęło tegoroczną edycję patronatem medialnym. Konkurs organizuje Szkoła Podstawowa Nr 42 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie im. K. I. Gałczyńskiego. Koordynatorem projektu jest nauczyciel języka angielskiego i hiszpańskiego: Pani Ewa Wódkowska

 

Tematem przewodnim w r. szk. 2012/2013 była RODZINA, promowanie wartości rodzinnych, dostrzeganie wzajemnych zależności, praw i obowiązków, podobieństw i różnic w myśl hasła: „jaki ojciec, taki syn”: de tal palo, tal astilla, tale il padre, tale il figlio,  like father, like son,  wie der Vater, so der Sohn,  каков отец, таков и сын.

Po eliminacjach wewnątrzszkolnych, do Superfinału zgłoszono 551 uczniów z 30 placówek: przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, którzy prezentowali swoje utwory w 4 kategoriach wiekowych: dzieci do lat 6, szkoły podstawowe klasy 0-3, szkoły podstawowe klasy 4-6 i gimnazja klasy 1-3. Komisja oceniająca Przesłuchania Finałowe, to międzynarodowe Jury: Ks Charlsow Vianney Tanke, Pani Margarita Rosell Saco, Pani Dagmara Sobczyk - Stankiewicz, Pan Michael Falz, Pani Ewa Piotrowska, Pani Karolina Wilk, Pani Agnieszka Sysik oraz Pani Maria Teresa Garcia Muruais. 

Najważniejszym celem konkursu jest  motywować i wspierać naszych uczestników do zabawy językiem obcym i zachęcenie ich do dalszej nauki.

Rhymes and songs Festival to konkurs, w którym przyznawane jest wiele nagród i wyróżnień, co jest możliwe dzięki wielkiej hojności sponsorów, którymi w tym roku szkolnym było Biuro Promocji Miasta Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Urząd Dzielnicy Targówek, wydawnictwa: Pearson, Macmillan, Oxford University Press, Księgarnia POLANGLO oraz Księgarnia Omnibus, Instytut Goethego, Biuro Radcy d/s Edukacji Ambasady Hiszpanii i Instytut Cervantesa oraz Centrum Informacji Europejskiej MSZ. Dzięki nagrodom dzieci będą miały możliwość rozwijania swoich zdolności i zainteresowań językowych.

Wyniki konkursu:

Kategoria do 6 lat:

I miejsce:

Przedszkole Nr 156 - program w j. angielskim “My mummy” przygotowany pod kierunkiem p. Agnieszki Nowak

II miejsce:

Przedszkole jęz-muz Czarodziejski Dworek - program w j. francuskim przygotowany pod kierunkiem p. Olgi Czarneckiej

III miejsce:

Ecole Antoine de Saint-Exupery - program w j. francuskim przygotowany pod kierunkiem p. Elzbiety Rzewuskiej-Ilczuk, p. Romy Adamskiej i Pani Nassimy Krache

Wyróżnienie za wielojęzyczność prezentowanych utworów:

Przedszkole Nr 18 za program przygotowany w j. hiszpańskim pod kierunkiem p. Marleny Szewc-Bondyra i p. Joanny Dworzaczek oraz programy w j. angielskim przygotowane pod kierunkiem p. Katarzyny Kołakowskiej, p. Bogusławy Baranowskiej, p. Marii Monastyrskiej i p. Anny Jurkowskiej

 

Kategoria klas 0-3 Szkoły Podstawowej:

I miejsce:

SP 114 - program w j. angielskim “Picnic” przygotowany pod kierunkiem p. Darii Madej

II miejsce:

NSP 47 - program w j. angielskim Little Red Riding Hood przygotowany pod kierunkiem p. Olgi Korczak, p. Marioli Ozimek i p. Elżbiety Borowiec

III miejsce:

SP 114 - program w j. angielskim “My family and I” przygotowany pod kierunkiem p. Iwony Rozankiewicz

Zofia Żarska SP 303 - program w j. angielskim “My crazy family” przygotowany pod kierunkiem p. Katarzyny Kiljańczyk i p. Doroty Langner

Wyróżnienia:

SP 303 - program w j. angielskim “We are one” przygotowany pod kierunkiem p. Katarzyny Kiljańczyk i p. Doroty Langner

Językowe Domino - program w j. francuskim przygotowany pod kierunkiem p. Magdaleny Waltman

Oskar Formella SP 322 - program w j. angielskim-niemieckim-hiszpańskim-rosyjskim przygotowany pod kierunkiem p. Katarzyny Kwiecińskiej

Wyróżnienia za wielojęzyczność prezentowanych utworów:

SP 322 (program w j. angielskim-niemieckim-hiszpańskim-rosyjskim)

SP 42 (programy w j. angielskim-niemieckim-hiszpańskim-francuskim)

 

Kategoria klas 4-6 Szkoły Podstawowej:

I miejsce:

MDK Aleksandrów Łódzki - program w j. francuskim “La famille de rock and roll” przygotowany pod kierunkiem p. Janiny Serdakowska-Słowik

 

II miejsce:

SP im. Tadeusza Kościuszki w Głoskowie - program w j. niemieckim przygotowany pod kierunkiem p. Renaty Piotrowskiej

Jan Józefowski, Julia Wojtczak, Barbara Kobierska, Maciej Maliszewski, Jan Antosiewicz, Wojciech Sieńko, Mikołaj Adamczyk SP 135 - program w j. niemieckim „Das Rübenziehen“ program w j. niemieckim przygotowany pod kierunkiem p. Magdaleny Górki

III miejsce:

Antonina Winiarska i Agnieszka Suchocka SP 135 - program w j. niemieckim “Mama ist die Beste“ program w j. niemieckim przygotowany pod kierunkiem p. Magdaleny Górki

Wyróżnienia:

SP 42 Robert Ropiecki - program w j. hiszpańskim

SP 277 Maria Tyszecka -program w j. angielskim -niemieckim-hiszpańskim-rosyjskim-francuskim

Wyróżnienia za wielojęzyczność prezentowanych utworów:

SP 277 (program w j. angielskim -niemieckim-hiszpańskim-rosyjskim-francuskim)

SP 42 (program w j. angielskim-włoskim-hiszpańskim-francuskim)

ZS 43 SP31(program w j. angielskim -hiszpańskim-rosyjskim)

SP 303: kategoria: 1-3 programy w j. angielskim, kategoria: 4-6 programy w j.niemieckim

Podziękowania dla nauczycieli przygotowujących uczniów: Pani Anna Dobrzyńska, Pani Irena Szeliga, Pan Robert Gierejko, Pani Anna Milczewska, Pani Helena Pawluk, Pani Ewa Mach, Pani Monika Kopecka, Pani Justyna Karwańska, Pan Michał Masłowski, Pani Elżbieta Pawlak, Pani Katarzyna Dobrzańska, Pani Dorota Walczuk, Pani Grażyna Jakubowska, Pani Joanna Wojtyłło, Pani Anna Milej, Pani Elżbieta Pawlak, Pani Katarzyna Dobrzańska, Pani Anna Różańska

Dyplomy Uczestnictwa w VII Rhymes and Songs Festival dla Djez NmF, DjezNmA, dspTO, dpTO

 

Kategoria Gimnazjum:

I miejsce:

Cieślińska Maja, Dutka Taras, Grzesiak Agata, Jastrzębska Dominika, Krakowiak Magdalena, Szymańska Agnieszka Gimnazjów  Chynów - program w j. rosyjskim przygotowany pod kierunkiem p. Doroty Jasiak

G81 - program w j. angielskim przygotowany pod kierunkiem p. Magdaleny Szpryngier

II miejsce:

Alicja Kasprowicz, Zofia Okrasso, Aleksandra Koźbiał, Zuzanna Starkowicz, Matylda Maszkiewicz, Paweł Wróblewski GS Pruszków  - program w j. angielskim przygotowany pod kierunkiem p. Katarzyny Paczkowskiej

III miejsce:

Aleksandra Rembelska, Przemysław Woźniakowski, Kacper Groszek, Jerzy Jaśkuć, Martyna Świeżaczyńska, Marcin Stypułkowski ZS 43 g125 - program w j. rosyjskim przygotowany pod kierunkiem p. Elżbiety Pawlak

Wyróżnienia:

Karolina Król G58- program w j. francuskim przygotowany pod kierunkiem p. Aleksandry Cervfol

Wyróżnienia za wielojęzyczność prezentowanych utworów:

ZS43g125 (program w j. niemieckim i rosyjskim), G43 (programy w j. angielskim-niemieckim-hiszpańskim-francuskim)

Podziękowania dla nauczycieli przygotowujących uczniów: Pani Izabela Kudła, Pani Katarzyna Zúñiga, Pani Renata Fidos-Kowalewska

 

 

   

Ksiądz Charles Vianey Tanke z Kamerunu, Pani Margarita Rosell Saco, doradca w Biurze Radcy d/s Edukacji Ambasady Hiszpanii, Pani Tere García Muruais, Pan Manuel Hermes de la Torre i Pan José Ignacio González-Santiago: nauczyciele języka hiszpańskiego w  Instytucie Cervantesa oraz Pan Michael Falz z Goethe Institut Warschau podczas swoich przemówień na Gali Finałowej zachęcali do nauki języków obcych i dalszego rozwijania ich pasji i zdolności w prezentacjach scenicznych.

 

 

            Podczas przesłuchań finałowych uczestnicy mogli skorzystać z poczęstunku przygotowanego przez rodziców uczniów SP42, którzy byli współorganizatorami konkursu i którzy co roku dbają o dobrą atmosferę podczas trwania konkursu. Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu, nauczycielom przygotowującym uczniów, instytucjom wspierającym nasz projekt i wszystkim Państwu za zaangażowanie i pomoc w organizacji konkursu.